2013-07-11

BLOOD LEGION - BERSEDIA UNTUK RILISAN TERBAHARU


Unit Death/Thrash Metal Kuala Lumpur, BLOOD LEGION pada ketika ini dilaporkan sedang sibuk di studio dalam usaha menyiapkan lagu-lagu terbaru untuk rilisan-rilisan yang akan datang. Kali terakhir Blood Legion muncul dengan Promo 2012 dan penampilan sebuah lagu dalam kompilasi The Death Of Analog Psycho keluaran Faithcraft Productions. EKSTRIM menghubungi pihak band bagi mendapatkan penjelasan berkenaan perkembangan semasa dan perancangan rilisan Blood Legion.

Apakah perkembangan terbaru band Blood Legion?
Blood Legion kini dalam 'recording mode' untuk rilis terbaru kami, iaitu sebuah kaset yang akan menampilkan 3 lagu baru dan 1 lagu cover (masih diselubungi misteri nusantara...). Dari segi gigging pula, kami sudah ada rancangan untuk main gigs di Sabah, Penang dan Ipoh, selain gigs dalam KL. Nantikan flyers kami!

Bagaimana penerimaan metalheads terhadap Promo 2012?
Kami sangat terharu dengan penerimaan Promo 2012. Boleh dikatakan agak hangat (mungkin juga sebab Promo 2012 dirilis secara free!). Kami akan cuba sebaik mungkin untuk mempertingkatkan lagi mutu songwriting dan sound untuk rilis kaset yang akan datang tak lama lagi. Pada pendapat kami, songwriting dan sound adalah elemen-elemen yang paling penting bagi kami - bukan imej ataupun glamour.

Siapa line-up terkini Blood Legion (jika ada perubahan)?
Blood Legion dianggotai 'Grizzly' Shan (vokalis), 'Old Man' Jai (gitaris), 'The Law' Pathman (bassis) dan 'Wicker' Chris (dram). Chris adalah seorang warga Perancis sesat dan ahli tetap terbaru kami. Dengan sumbangan Chris, line-up Blood Legion untuk tahun 2013 adalah yang terbaik dalam sejarah 5 tahun kami!

Perbezaan karya terbaru Blood Legion berbanding lagu-lagu dalam Promo 2012?
Lagu-lagu terbaru kami adalah hasil evolusi kami. 2013 merupakan tahun ke-5 Blood Legion sebagai sebuah band, dan dari segi songwriting, kami sudah menjadi lebih matang lagi. Tetapi dari segi style pula, kami masih sama. Kami tidak ada rancangan untuk memasukkan elemen dubstep ataupun K-Pop di dalam lagu-lagu terbaru kami.

Apa perancangan rilisan-rilisan akan datang??
Rilis Blood Legion yang akan datang adalah sebuah kaset yang akan menampilkan 3 lagu baru yang belum direkod dan sebuah lagu cover. Lagu cover ini masih diselubungi misteri nusantara, kerana kami pun tidak tahu lagi lagu mana yang akan dicoverkan. Ini semua salah Shan, yang tidak pandai nyanyi lagu jiwang ala Bruno Mars.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...