2014-05-22

CENTRAL DISPOSAL - ILUSTRASI & SENARAI LAGU ALBUM SULUNG


Sepertimana diperhebahkan, CENTRAL DISPOSAL kini semakin dekat kepada tarikh lahirnya album penuh pertama mereka. Menurut vokalisnya Jeff Disposal, proses cetakan CD dan kulit album di kilang sedang diusahakan dan kiranya tiada halangan, buahtangan sulung band dari Kelang ini dijangka berada di pasaran pada 31 Mei 2014 (sempena kedatangan SABBAT di SABBATICAL MALAYSIAAARGHHH!!! - Live in Kuala Lumpur).

Kulit album "selftitled" ini dihiasi dengan sebuah ilustrasi karikatur menarik hasilkerja seni saudara Lee (EPHEMERAL). "Artwork cover album ni dibuat oleh pemain dram Ephemeral, Lee. Dia memang aku suka pakai dia dari dulu. Setakat ini aku puashati dengan artwork dia", kata Jeff yang juga sebahagian daripada ahli anggota EPHEMERAL, band berpaksikan muzikal Death Metal.

Selain hiasan hadapan kulit album, CENTRAL DISPOSAL turut mendedahkan senarai 10 buah lagu yang dihidangkan dalam album tersebut. Sepuluh lagu yang dijangka berinspirasikan Bay Area Thrash Metal adalah sebagaimana berikut:

01. Wall of Fear
02. Holocene Extinction
03. Thrash or be Thrashed
04. Toxic Death
05. Thrashing Hour
06. Hostile World
07. Mind Wars
08. Under Attack
09. Liege of Inveracity
10. Death Row

EKSTRIM berpeluang menikmati dua buah lagu dari album ini, iaitu Thrash or be Thrashed dan Thrashing Hour. Kemantapan kualiti bunyi bakal menjadi kekuatan menyeluruh album ini. Konsep Thrash-the-American-way begitu terserlah dari komposisi lagu yang diperdengarkan, dipadankan pula dengan format vokal yang menepati kriteria Bay Area/East Coast Thrash! Ini sebuah album 'mesti-milik' kepada mereka yang menggilai Thrash ala Sacred Reich, Vio-lence, Exodus, D.R.I. dan seumpamanya!

Album ini diriliskan secara independen atau self-financed oleh pihak CENTRAL DISPOSAL sendiri. Ianya diedarkan pada harga hanya RM20 (tidak termasuk kos pengeposan). Kepada pihak distribusi yang berminat menjadi wakil pengedar album ini, sila hubungi facebook.com/jeffdisposal. CENTRAL DISPOSAL turut merancang pengeluaran t-shirt sedikit masa lagi.

INFORMASI:

TERDAHULU:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...