2014-05-22

KHEROW - ALBUM KEDUA BAKAL MENYUSUL


“Aveciena” dijadualkan menjadi sandaran terbaru dari KHEROW tidak berapa lama lagi, susulan kepada album pertama “Bintang Timoer” CD 2010 (rilis pada 1.1.11). Band berorientasikan sulaman Black Death dan Progressive Metal asal Bumi Kenyalang, Sarawak ini telah tertubuh semenjak tahun 2000 lagi dan pernah juga melahirkan demo “Melodramatic of Raging War” sekitar 2003.

“Perkembangan sekarang ini KHEROW akan meriliskan album kedua bertajuk Aveciena, insya-Allah dalam tahun ini juga. Album ini akan menampilkan vokalis baru kami. Rilisan kali ini banyak yang berubah dari segi sound dan ada penambahan dari sound string keyboard”, ujar Zizie Row memberikan gambaran awal intipati album kedua mereka. Kemasukan Nana sebagai vokalis berganding bahu bersama Afdzal (dram), Zizie Row (gitar utama), Emmanuel Radin (gitar kedua) dan Satar (bass) dijangka membuahkan impak segar dalam album baharu itu nanti.

“Aveciena” ini akan memuatkan keseluruhannya 8 buah lagu di mana salah satu daripadanya adalah gubahan berasaskan kesemua lagu dari album “Bintang Timoer” disatukan menjadi sebuah instrumental. “Album akan ada 8 buah lagu. Satu darinya lagu-lagu dari album pertama dijadikan satu lagu. Kita gabung, mainkan dan rekod dengan sound baru. Dalam ertikata lain, ia seperti sebuah medley (lagu-lagu album pertama) dipersembahkan secara instrumental selama lebih 4 minit”, kata Zizie Row mengemukakan penjelasan.

Pengkaryaan KHEROW mendapat sokongan padu dari sebuah label berpengkalan di Perlis Indera Kayangan di mana FAITHCRAFT PRODUCTIONS yang bertanggungjawab mengeluarkan “Bintang Timoer” dilaporkan juga akan menyalurkan komitmen mereka terhadap produksi “Aveciena”. Turut dimaklumkan, KHEROW bakal berkunjung kali kedua ke Indonesia berikutan adanya perancangan melakukan tour di Jakarta pada penghujung tahun 2014 ini. 

INFORMASI:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...