2014-05-20

DESECRATE - EKSPERIMENTASI REHEARSAL DEMO 2014


DESECRATE muncul di celahan hiruk-pikuk underground tempatan dengan sesuatu yang segar identitinya. Perisa mereka adalah kepelbagaian rempah-ratus genera, malah pihak DESECRATE sendiri lebih terbuka menerima apa jua definasi dan kategori yang pendengar ingin letakkan ke atas bentuk muzikal mereka. Eksperimentasi seolah-olah menjadi tunjang utama dalam lagu-lagu buatan band ini. Kombinasi jenisan muzik samada berasaskan Death, Thrash dan Grindcore berlanjutan ke variasi Industrial, Sludge dan Progressive Metal diadun kemas disusun rapi dalam menentukan haluan dan landasan DESECRATE.

Nama ini sedikit asing di mata underground tanahair. Diasaskan di Lembah Kelang dengan keanggotaan terdiri daripada Fariz Fury (vokal), Zul Lander (gitar), Muniff (bass) dan FJ (dram), DESECRATE mengharapkan lahirnya “Rehearsal Demo 2014” sebagai satu material yang akan membuka langkah perjalanan mereka, tersebarnya nama DESECRATE dan pemangkin usaha band ini mencerna revolusi muzikal underground di negara ini.

Rehearsal Demo 2014 mempertaruhkan 4 buah lagu bertemakan greenpeace, anti nuklear dan bebas radio-aktif. Empat lagu yang tersenarai dalam rilisan tersebut adalah sebagaimana susunan berikut:

1. Preaching The Words Of Violence
2. Divine Remanufactured
3. System Disintegration
4. Desecrated Alliance


Promosi memperkenalkan DESECRATE dan rilisannya Rehearsal Demo 2014 sedang giat dilaksana. Mereka baru sahaja mengambil bahagian dalam gig Budak Jahat II pada tanggal 17 Mei 2014 di Pennylane Studio, Sunway Mentari dan seterusnya dijangka tampil dalam di acara Kuat Tak Semestinya Hebat, dijadualkan pada 14 Jun nanti di Bangi, Selangor. Berikan tumpuan anda terhadap band ini. DESECRATE sedang membina jatidiri dalam format muzikal mereka. Paling tidak, mereka mencipta satu kelainan berbanding seribu kebiasaan!!

INFORMASI:

BERKAITAN:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...