2014-05-20

SECRET AGENDA - TIDAK LAGI BERAHSIA...


Band ini berdiri atas nama sebuah projek gabungan beberapa ahli daripada LYING KISSES dan ROCKTONE. Ditubuhkan lebihkurang dua bulan yang lalu (sekitar Mac 2014), band yang lebih cenderung ke arah Groove Metal diberi gelaran SECRET AGENDA. Anggotanya terdiri daripada Fathi (vokal), Atan (gitar), Caon (gitar), Aman (bass) dan Nor (dram).

“Muzik kami ini lebih kepada Heavy / Power Groove Metal di mana rujukan lebih tertumpu kepada American Metal. Line-up semua dari Trolak kecuali aku seorang sahaja yang menetap di Bukit Beruntung tetapi masih boleh dianggap berada di bawah komuniti Rawk One Army”, jelas Fathi Ismail, vokalis SECRET AGENDA.

Menurut Fathi juga, SECRET AGENDA telahpun merakam dua buah lagu, dikeluarkan dalam format single, diedar semasa persembahan julung kali mereka di Budak Jahat II, 17 Mei 2014 di Pennylane Studio, Sunway Mentari. Single 2014 tersebut mengandungi dua buah lagu; The Dark Mission dan Muta"ajarif. Single ini adalah pembuka langkah SECRET AGENDA yang mensasarkan pengeluaran sebuah EP dijadualkan rilis pada Ogos / September akan datang.


“Kami dah record dua lagu. Target nak rilis EP selepas raya nanti, Insya-Allah. Kami ada mengedarkan single dua lagu tersebut semasa gig Budak Jahat II. Bawa pun dalam jumlah yang tak banyak. Limited edition. Awal-awal lagi dah diserbu kawan-kawan di sana”, ujar Fathi yang tampak gembira dengan sokongan rakan-rakan terhadap SECRET AGENDA.

Kemunculan di acara Budak Jahat II dijadikan platform buat SECRET AGENDA untuk menguji kemampuan mereka beraksi langsung di pentas di samping melihat sejauh mana respon audien terhadap mereka. Pengalaman itu pasti cukup berharga buat band ini mencorakkan perjalanan mereka seterusnya. Menariknya, kesemua lagu yang dipersembahkan dalam gig tersebut adalah lagu-lagu ciptaan sendiri (termasuk dua lagu Single 2014 tersebut); Jiwa Besi, The Dark Mission, Raja Perwira dan Muta"ajarif.

Buat masa ini SECRET AGENDA masih belum memiliki laman web mahupun facebook tetapi anda di luar sana yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang band ini bolehlah berhubung dengan Fathi Ismail di: facebook.com/fathi.ismail.9

BERKAITAN:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...