2013-11-15

ULASAN | SUFFERCATION - DAY OF DARKNESS (RE-ISSUE)


SUFFERCATION – ianya sebuah band yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Sekiranya anda warganegara Malaysia tetapi tidak mengetahui (tidak pernah mendengar) tentang SUFFERCATION, anda patut malu dengan diri anda sendiri! "Day of Darkness" adalah satu penghasilan yang cukup hebat, benar-benar membunuh! Ulasan ini merujuk kepada edisi keluaran semula album pertama "Day of Darkness" oleh BLACKWINDS PRODUCTION, sebuah label dari Singapura (Nota: Satu lagi edisi keluaran semula adalah di bawah AFTERLIFE PRODUCTIONS, Malaysia). "Day of Darkness" keluaran Blackwinds menampilkan 10 buah lagu-lagu menakjubkan sebagaimana keluaran asal album tersebut namun saya dapati kualiti bunyinya lebih baik, lebih jelas berbanding edisi terbitan Afterlife. Saya kurang pasti mengapa dan bagaimana perkara ini boleh berlaku. Anda dengarkan sendiri kedua-dua edisi tersebut, bandingkan dan hakimi perbezaannya! (Pasti anda akan temui apa yang saya maksudkan). Apapun, selagi ianya SUFFERCATION, selamanya sokongan saya berikan. Jika disoal lagu SUFFERCATION manakah yang menjadi kegemaran saya sepanjang masa? Jawaban saya semestinya "Satan Cries"…


PENILAIAN: 6/6 | ULASAN: ANI SAMSUDIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...