2013-11-15

ULASAN | AJAL / HARLOTNYMPH - SOUND OF RAW (SPLIT 2010)


Saya beranggapan, band ini pastinya sebuah band yang mendapat telah menerima respon menggalakkan memandangkan apabila saya bertanya untuk mendapatkan sebarang material mereka, hanya split CD ini sahaja yang masih ada (boleh diperolehi) di tangan AJAL. Gambaran baik tentang AJAL turut mendorong saya untuk membeli sehelai t-shirt keluaran band ini. Saya sukakan bahagian intro pada lagu "Hukuman Ke Tali Gantung" namun kegemaran peribadi saya adalah lagu anthem mereka yang berjudul "Ajal Tiba Bila Seruan Menjelma". Mendengarkan keseluruhan lagu-lagu AJAL mengingatkan saya kepada stail lama mainan LANGSUIR dan tanpa diragui, inilah kekuatan AJAL yang membuatkan saya cukup tertarik kepada band ini. Lebih istimewa, AJAL menjadi lebih bagus tatkala mereka beraksi 'live' di atas pentas oleh itu saya cadangkan anda hadir dan saksikan persembahan mereka dalam mana-mana gig yang mereka sertai. Saya pasti ramai yang telah mengetahui tentang AJAL, memiliki dan mendengar material-material mereka tetapi sekiranya belum, sila hubungi band berkenaan sebagaimana capaian berikut:


PENILAIAN: 4/6 | ULASAN: ANI SAMSUDIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...