2013-09-04

EKSTRIM - ERA GEOCITIES.COM 2005 - 2006


MUNGKIN ramai yang tidak mengetahui bahawa EKSTRIM sebenarnya telah mula dibangunkan semenjak November 2005 lagi, di mana saya menggunakan tapak percuma yang disediakan oleh GEOCITIES.COM. Sebagai rekod, kali pertama saya memuatkan artikel di situ pada 17 November 2005 manakala kali terakhir ianya dikemaskini pada 6 Mac 2006 sebelum EKSTRIM berpindah ke sebuah tapak berbayar menggunakan URL www.ekstrim.info yang tidak lagi dapat di-akses dan terhapus buat selama-lamanya!

Sebagaimana tempoh EKSTRIM.INFO, selama berlangsungnya era EKSTRIM di GEOCITIES.COM adalah kenangan terindah buat saya dan rakan-rakan yang turut sama membantu eksistensi dan evolusi EKSTRIM. Pada ketika itu EKSTRIM dibantu oleh nama-nama seperti Auks, Augurmaster, Metal Work, Huntressmoon, Chi, Bloodhound, Akhiruddin, Kuliraha, Zizi Amri dan Amin Deathory [Rujuk: Redaksi]. Terima kasih saya ucapkan kepada nama-nama yang disebutkan tadi. Mereka jugalah yang kemudiannya memberi semangat dan bantuan kepada keujudan EKSTRIM.INFO sekitar pertengahan 2006 hingga 2008. Harap mereka sekiranya ada kelapangan kembali menulis dan menyumbangkan sesuatu untuk EKSTRIM yang ada sekarang!

Alhamdulillah, usaha saya menyelongkar kembali kerja-kerja lama EKSTRIM era GEOCITIES telah ditemui. Walaupun tidak semua artikel / penulisan di-arkib-kan tetapi sebahagiannya masih ada tersimpan dan boleh dibaca. Ikuti EKSTRIM di GEOCITIES.WS di dua laluan berikut:

INTRO / INDEX: http://www.geocities.ws/ekstrimzine/index.htm
LAMAN UTAMA: http://www.geocities.ws/ekstrimzine/index2.htm

- Laman Utama -

- Wawancara -

- Rencana -

- Intro / Index -

- Banner -

Sekian. Semoga anda dapat menjelajahi semula scene Metal Malaysia sekitar 17 November 2005 hingga 6 Mac 2006. Sokongan anda amat-amat dihargai. Terima kasih!

~ PIAN KVLT, 4 SEPTEMBER 2013

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...