2014-12-20

UNVEILED - ALBUM PERTAMA BAKAL MENJENGAH!


Gerombolan Brutal Death Metal UNVEILED akhirnya kembali meletakkan nama mereka di arena muzik ekstrim Death Metal Malaysia setelah lebih sedekad menyepi. Dibentuk sekitar tahun 1998, UNVEILED yang asalnya diasaskan di Kluang, Johor telah merilis dua demotape; "Obliteration" (1998) dan "Carnage By Disease" (1999), split CD bersama TRAUMA (Indonesia) keluaran Psychic Scream Entertainment pada tahun 2000 serta penampilan dalam beberapa rilisan kompilasi. 

Kembali dengan line-up terdiri daripada Feisal (vokal), Jake (gitar), Onesoulkiller (bass) dan Af Fad (dram), UNVEILED yang kini mengakhiri proses rakaman material terbaharu dijadualkan merilis album debut yang telah kian lama dinanti-nantikan, berjudul "Endless Extreme Hate" di bawah naungan label terkenal selatan tanahair GRUNDAR PRODUCTION.


Nantikan kejituan muzikal yang penuh unsur teknikal serta kebuasan dari unit Brutal Death Metal ini yang kini bertapak di bandaraya Johor Bahru. Gaya mereka pada masa ini dikatakan cenderung ke arah kacukan SUFFOCATION dan SINISTER. Keluaran UNVEILED "Endless Extreme Hate" CD [Kat#: GP012] akan turut disertai merchandise UNVEILED "Endless Extreme Hate" Official T-shirt [Kat#: GM-TS019].

Antara rangka promosi "Endless Extreme Hate" yang telah diatur adalah kemunculan UNVEILED di GRUNDAR DEATH FEST 2015, Johor Bahru (7 Mac 2015), Dusthall Studio, Pulau Pinang (8 Mac 2015) dan SABAH DEATHFEST III (28 Mac 2015). 

INFORMASI:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...