2014-12-24

BLAZT PROMOTION: SIAL "ABADI" PROMO 2014


SIAL menutup pengkaryaan mereka bagi tahun 2014 ini sebuah sebuah rilisan Promo CD-R berjudul "Abadi" diterbitkan dan dipasarkan secara rasmi pada 15 Disember 2014 di bawah kendalian BLAZT PROMOTION [Kat#: B1403] terhad kepada 33 salinan sahaja! Melalui rilisan promo "Abadi" ini, SIAL yang berkonsepkan muzik Depressive / Ambient Black Metal mengetengahkan 3 buah lagu baru yang belum pernah dikeluarkan dalam mana-mana rilisan sebelum ini. Senarai lagu adalah sebagaimana berikut: 

01. Masanya Sudah Tiba – 4:08
02. Abadi – 4:24
03. Freezing Moon (Mayhem cover) – 2:22


SIAL ditubuhkan pada penghujung 2013 oleh Nyawa (vokal) dan Misteri (instrumen). Di peringkat awal, duo ini memainkan muzikal Minimal Noise Black Metal yang kedengaran mentah dan kotor di samping elemen depresif. Pada tempoh ini mereka merilis promo pertama "Mati" dan kesinambungannya sebuah demo "Mati II". SIAL kemudiannya diperkuatkan oleh kehadiran Jiwa pada pertengahan 2014, bergerak secara trio dan merilis "Nyawa" EP 2014 dan kontribusi dalam kompilasi The Death Of Analog Psycho Part 2. Misteri kemudiannya mengendurkan penglibatannya akibat halangan masa dan komitmen lain namun SIAL terus berkembang sebagai sebuah unit Depressive / Ambient Black Metal melalui keanggotaan Nyawa (vokal) dan Jiwa (instrumen). Rilisan-rilisan terbaharu antaranya "Pengukir Nada Dari Makam" (split) dan "Kebahagiaan Selepas Mati" (split) seakan momentum titik mula evolusi SIAL dalam genre Dark Ambient / Depressive Black Metal. 


Setiap pembelian CD-R single "Abadi" ini akan turut diberikan helaian informasi (berbahasa Inggeris) memuatkan biografi dan diskografi (setakat Disember 2014) band SIAL. Dapatkan "Abadi" yang dipasarkan pada harga hanya RM5 (edaran tangan) atau pesanan mel (melalui poslaju) sila tambahkan RM6 (Semenanjung) / RM9 (Sabah/Sarawak). Berminat? Pesan di: facebook.com/blaztpromotion.

INFORMASI:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...