2013-10-29

FARASU - MATERIAL TERBARU 2013?

Farasu kembali bermukim di dalam studio pada 7 & 8 September 2013 lalu.

Setelah genap tiga tahun album pertama dikeluarkan iaitu "Menongkah Arus" pada 1 Januari 2010 lalu, Farasu dijangka akan mengeluarkan material baru pada penghujung tahun 2013 ini.

Jika tiada aral-melintang, sebuah EP yang dalam perancangan akan menerjah pasaran sekitar Disember 2013 atau awal tahun 2014. Ini semua bergantung kepada modal, masa dan tenaga.

Setakat ini dan semasa, Farasu hanya merakam tiga buah lagu iaitu sebuah lagu baru - Against Tyranny dan dua buah lagu lama yang dirakam semula iaitu Keris Songsang dan Tangisan Malam. Dua lagi lagu bakal menyusul dirakam dalam tempoh terdekat.

Ada pembaharuan yang bakal dibawa dalam material terbaru kali ini. Sudah pasti Farasu akan memperkemaskan mutu bunyi berbanding album pertama. Ia akan kelihatan lebih 'keras' dan kedengaran 'jahat' khususnya dalam lontaran suara, petikan gitar dan hentakan drum.

Farasu memperdengarkan hasil rakaman tersebut yang masih peringkat raw-mix. Lagu-lagu tersebut boleh didengar dalam link ini: www.reverbnation.com/farasu

SUMBER BERITA:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...