2014-02-27

VIDEO: MODAR - NIGHTMARE OF TEARS


MODAR adalah band Doom Metal pertama di Malaysia. Mereka diasaskan di Kuala Terengganu pada tahun 1989 oleh Lani (bass/vokal), Tok Ari (gitar utama), Bujor (gitar) dan Nusi (dram). Kemudian, Tok Ari dan Lani meninggalkan band dan digantikan oleh Joe (bass) dan Mang (gitar) untuk menghasilkan album pertama mereka di Kuala Lumpur sekitar April 1992 bertajuk "Inferior Symphony" dikeluarkan oleh Sonic Asylum Records. MODAR tercatat sebagai band yang julung kalinya merakam album berkonsep Doom Metal di rantau Asia.


Selepas beberapa tahun berlalu, MODAR melalui detik sukar dan dibubarkan kerana sebab-sebab peribadi setiap ahli. Pada tahun 2006, Mang (atau nama sebenarnya Azlan Amran) memutuskan untuk membentuk semula band ini dan hasilnya MODAR kembali dengan pelajar muzik beliau sendiri yang terdiri daripada Ariff (gitar), Afiq (bass) dan Rashid (dram). Dirian ini telah menghasilkan album kedua MODAR berjudul "In My Meditation Time" pada tahun berikutnya.


Nightmare Of Tears adalah lagu di susunan ke-5 dalam album ke-2 MODAR "In My Meditation Time" (2007) - http://youtu.be/PCyRX2NoUIY - Video diterbitkan di YouTube.com pada 25 Februari 2014 oleh Lan Modar.

NIGHTMARE OF TEARS
Nightmare of the tears
Never ended - In my time
Live me in my dream,
Dreamed me with my tears
Live me in my scream,
Screamed me with my fears
End of my dream - Then come the tears
End of my scream - Then come the fears
I live in dream every time
Dream of the fears
Dream - In restless dream - In the fears time
In the nightmare of the tears
Time - Come to the end of sweet dream
Starry night is gone - I wish to be free
Nightmare of tears

VIDEO/LIRIK/FOTO: AZLAN AMRAN 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...