2015-09-09

ASTAFIR - DARK SPRUCE FOREST (DEMO 2015)


Jika mengikut sejarahnya, band ini telah ujud lebihkurang 8 tahun yang lalu di mana ditubuhkan sekitar tahun 2007 namun baru sekarang ASTAFIR berpeluang merilis produk pertama mereka "Dark Spruce Forest" (Demo 2015), dikeluarkan secara independen pada 1 September 2015. ASTAFIR berpengkalan di Kulim, Kedah dianggotai 7 ahli; Yaya (vokal), Bob (vokal), Am (gitar), Luth (gitar), Anol (bass), Lan (dram) dan Amir (kibod).

Berformatkan CD terhad kepada 50 salinan, demo "Dark Spruce Forest" mempertaruhkan 2 buah lagu sahaja iaitu Night Worshipper dan Dark Spruce Forest sebagai pengenalan ASTAFIR kepada persada metal tempatan. Secara muzikal, ASTAFIR ditafsirkan sebagai sebuah band Melodic Doom di mana band-band seperti The Sin Ov Thy Beloved, Within Temptation, My Dying Bride, Leaves Eyes, Tristania dan seumpamanya sebagai rujukan.


"Syahdu! ASTAFIR adalah harapan baru buat pengikut metal tempatan yang meminati gaya Gothic/Doom Metal yang kelam dan depresif!", kata seorang rakan yang telah memiliki Demo CD band tersebut. Bagi yang mahu segera mendapatkan sesalinan "Dark Spruce Forest", ianya diedarkan pada harga RM10 (edaran di tangan) atau pesanan pos RM17 (Semenanjung) / RM21 (Sabah & Sarawak). 

INFORMASI:
facebook.com/astafir
metal-archives.com/bands/Astafir/3540400793

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...