2014-05-21

PEMBATALAN DEFILED / SARAWAK METAL REGIME 2


Borneo bakal menerima kunjungan Death Metal ternama DEFILED dari Jepun yang dijadualkan turut beraksi dalam SARAWAK METAL REGIME 2 pada 31 Mei 2014 di Apollo KTV & Lounge, Sibu. Pihak penganjur telah mula membuat persiapan rapi untuk sebuah acara yang bakal menjadi sejarah buat persada metal Malaysia Timur, khususnya Sarawak. Warga metal di sana kian teruja dan menghitung hari tibanya penampilan DEFILED berserta  beberapa band tempatan terpilih di hadapan mata mereka sendiri. Namun, perancangan tidak selalunya dapat diterjemahkan dengan perlaksanaan. Kegusaran masyarakat awam, serongnya pandangan umum terhadap muzik dan gerakan metal underground di negara ini seakan tiada titik akhirnya. Tiada daya tiada upaya untuk golongan minoriti metal ini menyangkal dan menghalang semua persepsi buruk yang dilemparkan. EKSTRIM itu apakah membawa maksud pengganas? Metal Extremist itu adakah disama-ertikan sebagai penjenayah?? Tiada siapa mahu situasi ini diulang berulang kali. Atas dasar keakuran kepada kehendak persekitaran, kehadiran DEFILED di Bumi Kenyalang dan keseluruhan SARAWAK METAL REGIME 2 itu sendiri diputuskan BATAL.

Berkaitan pembatalan tersebut, berikut adalah PENGUMUMAN PENTING dari pihak DEFILED dibuat pada 19 Mei 2014 melalui laman facebook.com/defiled:


Bagi memberikan lebih penjelasan kepada situasi sebenar yang mendorong pembatalan Sarawak Metal Regime 2, Tazudin Hj Murni [facebook.com/xudin] mewakili pihak penganjur mengemukakan KENYATAAN RASMI bertarikh 20 Mei 2014:


BERKAITAN:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...